بهره‌برداری از کندرو پیامبر اعظم (ص) و بوستان خطی بزرگراه امام علی (ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سامان‌دهی اقدامات خیرخواهانه در ستاد «خیرین شهر یار» مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۲۹
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
سامان‌دهی اقدامات خیرخواهانه در ستاد «خیرین شهر یار» مشهد
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ستاد «خیرین شهر یار» می‌تواند اقدامات خیریه و نیکوکارانه را برای حل معضلات شهری جهت و سامان دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست مشترک مدیران شهری با شورای «خیرین شهر یار» گفت: در جهان بخش سوم اقتصاد به امور خیر و وقف اختصاص دارد و ما بر آن شدیم در مشهد در راستای امور شهری این بخش را فعال کرده و اقدامات متفرق را کنار هم جمع کنیم. ازاین‌رو مصوبه خیرین شهر یار در سال گذشته با پیگیری فراوان و مشاوره با جمع خیران طراحی و ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای خیرین با حفظ استقلال، غیرسیاسی و غیردولتی بودن، در راستای موضوعات شهری و عام‌المنفعه فعالیت کرده و هم‌افزایی ایجاد می‌کند، افزود: بر اساس همین مصوبه مقرر شده اگر خیرین در راستای اقدامات عام‌المنفعه ورود کردند شهرداری نیز باید مشارکت کرده و بخشی از کار را بر عهده بگیرد. این برنامه در حدود دو ماه به‌صورت غیررسمی آغاز شده بود و چند نمونه عملی اجرا شد و بر اساس این برنامه برخی موضوعات که مورد دغدغه خیرین بود تسهیل شد.

حسینی‌پویا ادامه داد: شورای خیرین نهادی مستقل است که به هیچ ارگان و نهاد دولتی و عمومی وابسته نیست و هدف آن خیر عمومی است. نحوه ارتباط شورا با شهرداری نیز این‌گونه است که شورا اعضای ستاد خیرین را انتخاب و به شهرداری معرفی کرده تا حلقه ارتباطی بین شورا و مدیریت شهری باشد، اما شورا برنامه‌های خود را به‌طور مستقل و بدون وابستگی و محدودیت اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ستاد نماینده شورای خیرین برای ارتباط و تعامل با شهرداری است تا موضوعات مشترک بین شهرداری و خیرین را بحث و پیگیری نماید. به‌عنوان‌مثال اگر شهرداری پروژه عام‌المنفعه در مناطق کم برخوردار شهر به‌صورت نیمه‌تمام در دست دارد و پروژه به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده باشد این پروژه به‌عنوان بسته پیشنهادی به ستاد عرضه‌شده و ستاد بابیان و ارائه آن در شورای خیرین نسبت به جذب خیر مشارکت‌کننده برای تکمیل پروژه اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، در سمت مقابل نیز پیشنهاد‌ها و موضوعاتی که موردنظر شورا باشد به‌عنوان‌مثال ساخت تصفیه‌خانه یا گرم‌خانه یا ساماندهی کودکان کار و... از طریق ستاد به شهرداری ارائه‌شده و شهرداری امکانات و اقدامات در توان را در اختیار قرار می‌دهد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->